A ksiażki...

Sprawy nie związane z zespołem

Moderatorzy: Nemo, Małgorzata, Cień Anioła, Adrian-LZY, Dagmara

Awatar użytkownika
anka, ot tak
Posty: 382
Rejestracja: 07 lip 2003, 22:15
Lokalizacja: warszawa

A ksiażki...

Postautor: anka, ot tak » 03 paź 2003, 18:52

no więc, mój pierwszy temat, hehe
skoro są tu tematy praktycznie o wszystkiem, to czemu o książkach ma nie być? jestem ciekawa, jakie książki czytacie, jakie mozecie polecić, i jakie są waszymi ulubionymi. DO dzieła :P
...Dzieci są jak zwierciadła. Odbijają miłość. Jesli daje im się miłość, oddają ją. jeżeli niczego im się nie daje, nie mają czego oddać...
Awatar użytkownika
Ghrave
Posty: 2320
Rejestracja: 21 cze 2002, 0:48
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Ghrave » 03 paź 2003, 18:57

Uwilebiam dziełą Tolkiena, Włdaca, Silmarillion... genialna fabuła... i w ogole swietnie moza sie przeniesc do innej rzeczywstosci...
Awatar użytkownika
mloda.jg
Członek FFC
Posty: 4784
Rejestracja: 15 cze 2002, 2:51
Lokalizacja: Zielona Góra/Łódź/ Jelenia Góra
Kontaktowanie:

Postautor: mloda.jg » 03 paź 2003, 19:31

dla mnie książka nie mozę być zwykła, kiedyś gdy bylam młodsza, czytalam Musierowiczową itp... teraz tego typu książki mnie nie interesują... bardziej wolę coś w stylu "Roku 1984" Orwell'a albo "Mechanicznej Pomarańczy", ostatnio też szukam wszędzie drugiej części trylogii "Illuminatus!" , pierwsza część "Oko w Piramidzie" była świetnie "zakręcona" :D
"... Kochaj całym sercem wszystkich ludzi,
bo lepiej mieć w sercu ranę,
niż kamień zamiast serca..."
Awatar użytkownika
Carti
Posty: 1632
Rejestracja: 31 maja 2003, 2:09
Lokalizacja: Austria

Postautor: Carti » 03 paź 2003, 19:53

ja ostatno czytalem Alchemika... chyba wszyscy znaja... zaczarowala mnie ta ksiazka teraz mam zamiar kupic sobie jeszcze jakas ksiazke Paula Chello
Awatar użytkownika
kasieńka
Posty: 2301
Rejestracja: 30 cze 2003, 16:09
Lokalizacja: G-wo

Postautor: kasieńka » 03 paź 2003, 20:06

hmmm-ksiazki to wlasciwie pol mojego zycia. Zawsze uciekam w ten swiat, gdy mam chandre. No a ze mam ja czesto, to czesto tez tam bywam. Nie wyobrazam sobie zycia bez literatury. Zaryzykowalabym nawet twierdzenie, ze jest mi ona potrzebna jak codzienny chleb do zycia. A moje najlepsze pozycje???? Przede wszystkim Wharton, i przede wszystkim jego mistrzowskie :"Niezawinione smierci", ta ksiazka uswiadomila mi jak kruche jest zycie czlowieka i ukazala glebokie stadia cierpienia. "Niezawinione smierci" to takze dowod na to, ze przy ksiazce mozna plakac, mozna miec ciarki, mozna przezyc cos niesamowitego. Inne ksiazki Whartona??? Hmm- no wiele ich bylo, chocby "Ptasiek" , chocby" Tato" , "Spoznieni..." "Opowiesci rodzinne" , no i mnostwo tytulow jeszcze. Ja polecam przede wszystkim "Niezawinione.."
A jesli chodzi o poezje : Rozewicz, Goethe, Schiller (takie male zboczenie zawodowe ), Szymborska, Milosz, no i ukochany Baczynski.
AAAA- i jeszcze Coehlo "Wojownik swiatla" - ksiazka, ktora mowi jak zyc, jak ten swiat sobie stworzyc, zeby byl w naszych oczach piekny.
EEhhh-alez sie rozpisalam, juz uciekam DDundefined
:D
Awatar użytkownika
Cień Anioła
Członek FFC
Posty: 5294
Rejestracja: 09 sie 2002, 4:46
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Cień Anioła » 03 paź 2003, 20:16

Nie lubię czytac książek...jedynie co mi się podobało to 'Hera moja miłość' i 'My dzieci z dworca ZOO'.
Awatar użytkownika
Małgorzata
Członek FFC
Posty: 3192
Rejestracja: 10 gru 2002, 21:06
Lokalizacja: Elbląg / Lewin Brzeski

Postautor: Małgorzata » 03 paź 2003, 20:24

Muszę przyznać, że pomysł na temat....fajny :D i ciekawy...ja bym na to nie wpadła :P
Książki....uwielbiam czytać...chociaż ostatnio musze przyznać, że niewiele mam czasu na czytanie....szkoła mnie całkowicie pochłania...ale uwielbiam książki....kiedyś gdy byłam młodsza czytanie było moim nałogiem....dziś...jak napisałam wyrzej brakuje mi czasu....ale trzeba to takoś nadrobić :P
A książki jakie lubię....bardzo podoba mi się twórczość Paula Coelhi (chyba tak to się pisze :wink: ) chociaż musze się przyznać, że nie przeczytałam wszystkich jego książek....ale obiecuję, że to nadrobię :wink: Lubię też książki psychologiczne i filozoficzne....czasami odpowiadające na jedno pytanie np."Dlaczego człowiek jest zły?"-autora nie pamiętam...Uwielbiam książki o problemach młodych ludzi....tzn. narkotyki (to jest chyba ulubiony mój temat), alkochol....depresje...itd. Uwiebiam "Ćpuna" , "Pamiętnik narkomanki", "Kokainę", "My dzieci z dworca ZOO", "Spotkamy sie kiedyś w moim raju". Ostatnio przeczytałam książkę pt."Forest Gump" i wywarła na mnie ogromne wrażenie...świetna książka...i śmiechu było przy niej wiele :lol:
Lektury....czytam...ale już coraz rzadziej :P Podobały mi się "Kamienie na szaniec", "Ten obcy", a jak byłam młodsza to moim hitem była ksiązka "Dzieci z Bulerbyn" pamiętam....miałam 15 lat jak ją po raz setny czytałam...i to był ostatni raz....bo już chyba wyrozłam z tej książki :P
A poezji....nie lubię....i co najlepsze nie do końca rozumiem....dlatego zawsze mam problemy z interpretacją.... :wink: :lol:
Świat jest jak burdel, w którym Ty bierzesz lub dajesz.
Awatar użytkownika
Dagmara
Posty: 6366
Rejestracja: 08 wrz 2002, 1:11
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Dagmara » 03 paź 2003, 20:45

Rzadko kiedy jakaś książka jest w stanie mnie wciągnąć, dlatego bardzo cenie sobie książki (a raczej Ich autorów),którym się to udało. Jak byłam młodsza to nałogowo czytałam książki L.M. Montgomery. Mam prawie wszystkie Jej książki i czasem nawet lubię do nich wrócić :)
Uwielbiam książki Paulo Coelho a zwłaszcza "Weronika postanawia umrzeć" czy też "Pielgrzyma". Wielokrotnie wracałam do "My, dzieci z dworca ZOO"... Jedną z najlepszych książek naszych czasów jest niewątpliwie "Księżniczka Przedwiośnia" Agnieszki Cieślik (wbrew tytułowi książka nie ma nic wspólnego z bajką :P Po prostu dobra sensacja z zagadką). Z lekkich,łatwych i przyjemnych to znam prawie na pamięć obie części "Dziennika Bridget Jones" H. Fielding. A na deser..... wszystkie części "Harrego Pottera" J.K. Rowling :D
Awatar użytkownika
frezzer
Posty: 214
Rejestracja: 12 cze 2003, 4:34
Lokalizacja: Siemianowice Ślaskie

Postautor: frezzer » 03 paź 2003, 20:52

No wiec ja na razie przczytałem tylko 2 ksiązki
"Ten Obcy"
"Ptasiek"
Ogólnie mam niechcec do czytania ksiazek - po prostu zasypiam :D reszta mojej wiedzy pochodzi ze skryptów. I na koncie mam jakies tam instrukcje obsługi itp. pozycje :D
You cry, You learn
Awatar użytkownika
Ivi
Posty: 226
Rejestracja: 20 cze 2003, 19:04
Lokalizacja: Gliwice

Postautor: Ivi » 03 paź 2003, 21:15

a ja raczej nie czytam wcale..wiem że to straszne i wiem ż jestem w tym kierunku bardzo zacofana..ale dziś właśnie postanowiłam co nieco ponadrabiać :D
"Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą
Zostaną po nich buty i telefon głuchy(..)
Potem cisza normalna więc całkiem nieznośna
Jak czystość urodzona najprościej z rozpaczy
Kiedy myślimy o kimś zostając bez niego(..)"
Martynka
Posty: 1746
Rejestracja: 22 kwie 2002, 15:11
Lokalizacja: Rybnik

Postautor: Martynka » 03 paź 2003, 21:28

Ja uwielbiam czytać książki... Szczególnie o narkomanii... Aktualnie czytam już chyba po raz 8 "Pamiętnik narkomanki" Barbary Rosiek... Po prostu jak czytam ta książke wydaje mi sie,że to ja jestem Baśką, ja sie wbijam w żyły, ja sie odtruwam... Tak na mnie działa ta książka własnie;) Moją ulubioną książką są bezkonkurencyjne "My, dzieci z dworca ZOO"... Film też widziałam(mam nawet nagrany, więc widziałam nie raz;P).. Jest fajny, ale koło książki nie moze sobie stanąć nawet... Poza tym strasznie podobała mi sie "Stokrotka" Jana Pawła Krasnodębskiego... Strasznie dziwnie napisana książka.. Znaczy sie według mnie;) Po prostu w niektórych momentach sie gubiłam... I nie wiedziałam o co chodzi... Ale - podobnie jak w "Pamiętniku..." to ja byłam Dorotą(bohaterką książki;)).. W sumie to sie fajnie czyta:) (Doda-dzięki;***) Serdecznie polecam tez wszystkim książke "Ćpun"(Burgess Melvin). Chociaż dla mnie ta książka ma jedną wade... Jest po prostu wymyslona.. Nie na faktach autentycznych jak np. "My, dzieci...". "Ćpun" jest fajny, ale mi najmniej podobał sie z wszystkich "narkomańskich" książek jakie czytałam...

A tak poza tym - podobnie jak Daga - uwielbiam HP wszystkie 4 części :D Po prostu jest to jedna z nielicznych książek którą mogłabym czytać i czytać... ;)

Kiedyś czytałam taką książke "P.S. Kocham Cię" ale niestety nie pamiętam kto napisał.. ;) W każdym razie była zajebista a teraz jej nie potrafie nigdzie dostać...

Nienawidze czytać lektur, ale nie żałuje że sie przełamałam i przczytałam "Anie z Zielonego Wzgórza"... Po prostu piękna książka:) Płakałam jak głupia;) Naprawde;)

To ja już powoli kończe te moje wywody... Chyba troche za dużo;P Ale i tak starałam sie streścić;)
...więc nie mów mi co dobre, a co złe, bo razem pójdziemy to tego samego piekła...
Awatar użytkownika
mloda.jg
Członek FFC
Posty: 4784
Rejestracja: 15 cze 2002, 2:51
Lokalizacja: Zielona Góra/Łódź/ Jelenia Góra
Kontaktowanie:

Postautor: mloda.jg » 03 paź 2003, 22:37

Narcyzek pisze:Ostatnio przeczytałam książkę pt."Forest Gump" i wywarła na mnie ogromne wrażenie...świetna książka...i śmiechu było przy niej wiele :lol:

Ksiażka genialna :D i nie tylko bylo dużo śmiechu... książka całkiem inna od filmu... czytałam ją z 5 razy uwielbiam do niej wracać... tak jak wracałam do "Roku 1984" jest wiele książek które chciałabym przeczytać... ale niestety nie mogę ich znaleźć! takie sobie wymyślam :D
"... Kochaj całym sercem wszystkich ludzi,
bo lepiej mieć w sercu ranę,
niż kamień zamiast serca..."
Awatar użytkownika
Paula_Jestem
Członek FFC
Posty: 3745
Rejestracja: 25 sie 2002, 0:19
Lokalizacja: dolnyśląsk

Postautor: Paula_Jestem » 03 paź 2003, 23:02

ja cenie twórczość Paulo Coelho. dowodem na to że można go zaliczyć do światowej czołówki jest "Alchemik".
podobało mi sie jeszcze "dzieci z dworca ZOO" zarówno książka jak i film.
nie bede wymieniać książek które przeczytałam. powiem tylko tyle. nie lubie czytać lektur. NIE LUBIE CZYTAĆ KSIĄŻEK NARZUCANYCH. kiedy ktoś mówi ze musze coś przeczytać wtedy z większą niechęcią do tego podchodze. dlatego sama sobie lubie wybierać książki. teraz czytam W. Whartona "Nigdy, nigdy mnie nie złapiecie"
"Dzień jak codzień a wszystko zmienił"
Awatar użytkownika
Adas
Członek FFC
Posty: 1545
Rejestracja: 21 kwie 2002, 17:05
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Postautor: Adas » 04 paź 2003, 0:13

Heinrich BĂll "Zwierzenia klowna"
Awatar użytkownika
Sylwia;-)
Posty: 1541
Rejestracja: 08 cze 2003, 20:16
Lokalizacja: Tbg

Postautor: Sylwia;-) » 04 paź 2003, 0:49

Hehehehehe, temat o książkach... a ja nie znoszę czytać książek :P :P sylwia;-)

Wróć do „Różne czyli Inne”